Miércoles, 09 de Octubre de 2024

Actualizada Lunes, 12 de Agosto de 2024 a las 12:29:41 horas

Edición digital en castellano | Directora: Mamen Casabán I Contacte: 687 284 697 | . Versión impresa
REDACCIÓN
Martes, 05 de Abril de 2016
POLÍTICA

Guanyant Torrent proposa l’actualització dels llocs de treball de l’Ajuntament

La plataforma insta a que una comissió determine la relació a fi d'acomodar-la a les necessitats reals del consistori i advoca pel control exhaustiu de les gratificacions

S’insta a que una comissió determine la relació a fi d'acomodar-la a les necessitats reals del consistori i advoca pel control exhaustiu de les gratificacions Guanyant Torrent assegura que en la ‘Relació de Llocs de treball’ (RLT) vigent en l'Ajuntament no s'inclou el que s’hi regula a la normativa vigent i manifesta que en l'actualitat no hi ha forma de comprovar cap catalogació i es fa necessària una adaptació de la ‘RLT’ a les necessitats reals que actualment té el Municipi. S'ha d'atendre, per tant, a la necessitat estructural, i, conforme a açò, determinar que llocs són realment necessaris en cada àrea, incrementant, si fos necessari, el nombre de llocs de la ‘RLT’ en lloc de fer-ho per decisions polítiques en un moment donat i sense estar sotmès a la rigidesa, control i necessària transparència que exigeix la ‘RLT’.

 

Per tant, per a Guanyant Torrent, la nova “RLT” que es propose al costat dels pressupostos municipals ordinaris “ha d'incloure, tal com exigeix la llei, la denominació i característiques essencials dels llocs, la naturalesa jurídica, classificació professional en un grup, subgrup o agrupació professional, les retribucions complementàries que corresponguen a cadascun d'ells, la forma de provisió i els requisits exigits per al seu acompliment, així com el nivell de complement de destinació i el complement específic que se li adscriga en atenció a les condicions particulars del lloc, la seua especial dificultat tècnica, dedicació, incompatibilitat, responsabilitat o perillositat, a partir d'una valoració objectiva, transparent, i participada”.

 

Així mateix, per al regidor Jaume Santonja, “haurà d'especificar en relació al personal laboral, la categoria professional i el règim jurídic aplicable, i en la seua elaboració, hauran d'observar-se les normes aprovades per Resolució conjunta de les Secretàries d'Estat d'Hisenda i Administracions Públiques de 20 de gener de 1989 i següents. Ha de comprendre, en conseqüència, a tot el personal permanent, siga funcionari o laboral, per a donar compliment als principis de racionalitat, economia i eficiència als quals es refereix l'art. 90.1 de la LBRL”.
Per aquesta raó, la Plataforma Ciutadana proposa davant del plenari de dijous 7 d’abril que es fixe en la Taula General de Negociació establida per aplicació de la Llei 7/2007 del EBEP la creació d'una Comissió de Treball integrada per un representant de cadascun dels sindicats presents en aquesta taula i un per cada dels Grups Municipals perquè, previ estudi exhaustiu de les necessitats reals de l'Ajuntament en matèria de personal, tant des del punt de vista del nombre d'efectius com dels perfils professionals o nivells de qualificació dels mateixos, determine la relació de llocs de treball a fi d'acomodar-la a aquestes necessitats.

 

Així mateix, s’haurà de crear una  Comissió de Catalogació i Valoració dels Llocs de treball que actualitze la valoració de tots els llocs de treball existents en la Corporació, les seues retribucions bàsiques, destinació i lloc específic conforme a les normes que li són aplicable. Aquesta comissió estarà integrada per set persones: una d'elles pertanyent al cos tècnic de la Diputació o la FVMP, una altra al cos de funcionaris de l'Ajuntament, encarregada de l'àrea de personal; un representant de cadascun dels sindicats presents en la Mesa General; i altres tres designades pel Ple, de les quals, una haurà de pertànyer al cos de funcionaris del Grup A1, i una altra a proposta dels Grups Municipals de l'Oposició. Quant a les gratificacions extraordinàries i complements de productivitat, hauran de ser objecte d'una regulació exhaustiva mitjançant reglament específic aprovat per Ple i reflectida en les Bases d'Execució del Pressupost.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
3.138.35.255

Todavía no hay comentarios

Quizás también te interese...

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.