Domingo, 22 de Junio de 2025

Actualizada Viernes, 23 de Mayo de 2025 a las 12:54:39 horas

Edición digital en castellano | Directora: Mamen Casabán I Contacte: 687 284 697 | . Versión impresa
REDACCIÓN
Martes, 10 de Diciembre de 2013

El llibret, protagonista de la primera jornada cultural

La cita organizada per Junta Local Fallera va acollir la convocatoria de los Premis Lletres Falleres es presentaren davant del públic torrentí. Les falles poden guanyar vora cinc mil euros, repartits en diversos premis, gràcies a l’esforç d’esta plataforma cultural

Les Falles de Torrent van donar el tret d’eixida a les seua primera Setmana Cultural. La Junta Local Fallera va desvelar el cartell anunciador de les pròximes festes falleres i a continuació se va cedir el protagonisme al llibret. Ahir va tindre lloc la presentació dels premis Lletres Falleres i formen part d’esta plataforma: l’Associació d’Estudis Fallers (ADEF), les comissions la Malva d’Alzira, el Mocador de Sagunt i Na Jordana de València, la Federació de Falles de Gandia, l’Associació Cultural Premi Iaraní i la plataforma Malalt de Falles.

Amb esta presentació es pretenia que les falles de Torrent coneguen millor els premis, a la vegada que es fomenta la creativitat literària i plàstica en els llibrets de falla, així com la literatura en valencià en la festa de les Falles. La dotació econòmica se situa en vora cinc mil euros. D’ esta manera, Lletres Falleres reconeix tant l’esforç de les comissions que editen els llibrets com el d’aquells col·laboradors que participen en estes publicacions amb els seus treballs:
-Premi Soler i Godes al Millor Article d'un Llibret de Falla de la Comarca de l'Horta, convocat per l'Associació d'Estudis Fallers.
-Premi Ajuntament de Benirredrà al Millor Article d’un Llibret de la Comunitat Valenciana, convocat per la Federació de Falles de Gandia.
-Premi Joan Climent a la Millor Poesia Lírica d'un Llibret de la Comunitat Valenciana, convocat per l’Associació Cultural Premi Iaraní.
-Premi Malva Alzira al Millor Poema Satíric d’un Llibret de la Comunitat Valenciana, convocat per la Falla Plaça la Malva d’Alzira.
-Premi Mocador al Millor Assaig sobre Falles i Cultura Popular publicat en un Llibret de la Comunitat Valenciana, convocat per la Falla el Mocador de Sagunt.
-Premis Mestre Ortifus de Portada i de Coherencia Temàtica d'un Llibret de la Comunitat Valenciana, convocat per la Falla Na Jordana de València-Associació Amics del Mestre Ortifus.
-Premi #plf14 al Millor Text Satiricofaller Breu publicat en Facebook, Twiter o Google+. Coordina Malalt de Falles. El Premi Emili Llueca, convocat per la Falla el Mocador de Sagunt, també integrant de Lletres Falleres, no es presentaran per quedar Torrent fora del seu àmbit de convocatòria (comarca Morvedre).

Els originals per a tots els Premis de les Lletres Falleres hauran de presentar-se en els correus electrònics habilitats per cada un dels convocants abans de les 23.59 hores del 31 de gener de 2014. Tota la informació i les bases completes estan disponibles en la pàgina web  HYPERLINK "http://www.lletresfalleres.info" \t "_blank" www.lletresfalleres.info


Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.73

Todavía no hay comentarios

Quizás también te interese...

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.