Hui se celebra a la nostra ciutat la tradicional Entrada de la Flor, que organitza la confraria de la Mare de Déu del Rosari, fundada en 1606.
Al voltant de les 8.00 del matí, els membres d'esta confraria es traslladen al camp, de de la concentració al voltant de la Torre, per a arreplegar l’anomenada primera flor, que serà, com mana la tradició, d'un ametler. A continuació, i en la parròquia de l'Assumpció, es fa l’ofrena a la Mare de Déu, sobre les 9.00 h.
A partir d'este moment hi ha festa tot el dia, amb esmorzar i dinar en la popular Caseta del Rosari, que culmina al realitzar-se l'Entrada de la Flor.
La comitiva ix a les 21.00 h, des de la parròquia de Sant Lluís Bertran cap a l'església de l'Assumpció, on es farà l'acte litúrgic de benedicció i ofrena. Posteriorment, els festers participen en la solta de coets, per la zona de la Plaça Major, on es podrà contemplar l'escena més coneguda de la festa, com és la cordada.
Amb esta celebració la Confraria inicia les activitats del cicle anual, que continuaran amb la Festa de la Mare de Déu del Rosari, en maig, el Rosari d'Octubre i l'Aurora, en Nadal.
Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.