Compromís demanarà una auditoría independient de les compres a Hidraqua
La formació nacionalista considera necessari comprobar si s’ajusta a preu de mercat les compres per valor de 1,7 millions realitzades per l’empresa mixta Aigues de L’Horta a les empreses del seu soci privat
Des de Compromís per Torrent han avançat que el seu representant al Consell d'Administració, el regidor Víctor Medina, demanarà una auditoria independent sobre els preus als quals Aigües de l'Horta compra els seus subministraments i serveis exteriors, amb l'objectiu de comprovar que s'adeqüen als de mercat.
Medina han emmarcat aquest moviment de fiscalització i control intern de les empreses municipals “dins les accions necessàries per a donar compliment als punts 5 i 8 de l'acord pel qual es va investir alcalde Jesús Ros, referits a l'auditoria comptable i de gestió (punt 5) i la remunicipalització del servei de subministrament d'aigua (punt 8)”.
"Es tracta de comprovar si els preus, als quals les empreses del grup als que pertany Hidraqua li facturen a Aigües de l'Horta, estan inflats o no, perquè en cas positiu s'estaria produint una desviació de beneficis encoberts cap a la multinacional francesa Suez Enviroment, matriu d'Hidraqua", ha assenyalat Medina.
Compromís per Torrent, arran la presentació del Compte General del 2015 corresponent a l'Ajuntament de Torrent i els seus organismes i empreses, va presentar una petició d'informació fonamentada en 15 punts. D'entre aquestos el número 9 estava relacionat amb l'empresa pública de Torrent Aigües de l'Horta, de la que l'Ajuntament és el propietari però hi té cedida la seua gestió a la privada Hidraqua a canvi del 49% del beneficis anuals de la mercantil municipal.
En concret el grup municipal de Compromís demanà el volum de facturació, per proveïdors, d'Aigües de l'Horta amb les empreses del grup empresarial del que forma part Hidraqua, S.A. La resposta a aquest punt va ser informada, tant a la Intervenció Municipal com a Compromís, pel Gerent d'Aigües de l'Horta el 25 d'agost passat, on literalment es deia que "Las principales transacciones realizadas con empresas del grupo empresarial de Hidraqua, durante el ejercicio 2015, han sido las siguientes: Servicios o compras Recibidos 1.712.117,91€".
Aquesta xifra arriba al 22'56% de les despeses totals d'Aigües de l'Horta, exceptuant els impostos, el personal i les amortitzacions o depreciacions, i suposa el 15'46% de l’import net de la xifra de negocis de l'empresa municipal. Per posar aquesta xifra en comparativa cal dir la despesa global en personal del 2015 va ser de 1.902.385,73€.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
3.23.102.192