CULTURA
La Muixeranga Torrentina plena de cultura valenciana La Torre
En la presentació de la colla torrentina varen participar grups provinents de localitats veines com Sueca, carlet, Cullera i València que varen fer figures conjuntes amb els anfitrions
Muixerangues de València, Sueca, Cullera i Carlet van desembarcar dissabte passat en la capital de l'Horta Sud per a participar en una trobada amb motiu de la presentació pública de la nova gorgera la Torrentina. Una cercavila amb els tres grups de "tabal i dolçaina" de la ciutat -el Rossejat, el Cercle Catòlic i els dolçainers-, a més d'altres d'Alaquàs, Manises i València, diversos grups de 'danses' i les cinc 'muixerangues' van recórrer l'avinguda al Vedat fins a arribar a la Torre. En el camí van realitzar tres parades on tots els grups van fer figures, alhora que els grups de ball també van oferir alguna peça al públic. I als peus de la Torre, les gorgeres van desenrotllar fins a deu torres, algunes d'elles amb la participació de més d'una 'muixeranga', com la que es va tancar la jornada, a la que es van sumar tots.
Va conduir l'acte el periodista Zequi Castellano amb la col·laboració de Vicent Palacios, que va fer l'explicació més tècnica. Per a tancar l'acte una de les components de la colla torrentina va desitjar "llarga vida a este projecte. L'acte de presentació va coincidir amb la celebració de la Carta Pobla de Torrent i l'entrega dels premis que commemoren esta data tan important per a Torrent com a poble.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
3.148.247.210