Diumenge, 22 de abril de 2018 | Última actualització: Divendres, 20 de abril de 2018 19:25 |
Estem en: Facebook L' OPINIÓ de Torrent Twitter L' OPINIÓ de Torrent Flickr L' OPINIÓ de Torrent
Edició Digital en valencià | Directora: Mamen Casabán | Difusió juliol: 15.780 Visites | 6.709 usuaris únics I CONTACTE: 687 284 697 Leer en castellano L' Opinió de Torrent
Avís sobre l'Ús de cookies: Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar l'experiència del lector i oferir continguts d'interès. Si continua navegant entenem que vostè accepta la nostra política de cookies. Vore la nostra Política de Privacitat i Cookies
Dimecres, 20 de desembre de 2017
POLÍTICA

Compromís exigix que els contractes municipals s'ajusten a la normativa

Guardar en Les meues Notícies.
REDACCIÓN

El portaveu de Compromís per Torrent, Pau Alabajos, ha explicat que la suma dels contractes adjudicats, en la mostra analitzada per l’auditoria, sumen un total de 1.688.291’34€, la qual cosa suposa que si en un percentatge de la contractació han sorgit tots aquestos inconvenients caldria que l’Ajuntament de Torrent dotarà dels mitjans necessaris a la Intervenció Municipal perquè pogueren analitzar-se la totalitat d’aquestos expedients i així avançar cap a un model de fiscalització plena per tal de desterrar el model limitatiu actual

Les conclusions i recomanacions de l’auditoria independent sobre l’àrea de Contractació de l’Ajuntament de Torrent, datada el 22 de novembre de 2017, reflectixen que diferents processos de contractació municipals corresponents a l’any 2015 manquen de les obligacions i la transparència a les que obliguen la legislació en matèria de contractes del Sector Públic. En quant a la justificació de la necessitat de contractar, en 4 dels 17 expedients analitzats aquesta necessitat es va motivar sense concretar les circumstàncies específiques existents en el moment en el que es va proposar la tramitació de l’expedient, entre els que hi figuren les obres d’habilitació de l’aulari de l’Escola Oficial d’Idiomes, dos projectes de drenatge i col·lectors d’aigües i el relatiu al contracte del Programa Municipal d’Atenció a la Infància.

 

Els càlculs i la determinació del pressupost dels contractes també ha sigut objecte de crítiques en l’informe, atés que els procediments negociats sense publicitat no inclogueren els aspectes tècnics i econòmics que haurien de ser objecte de negociació amb les empreses, tal i com s’exigeix en l’article 176 de la Llei de Contractes del Sector Públic i el 67.2.L del Reglament General de contractació pública. En concret s’especifica que com a part de les actuacions preparatòries de la contractació hauria de constar en l’expedient l’estudi econòmic justificatiu del cost real del servei que es pretenia contractar, el qual ha d’estar d’acord amb el preu de mercat.

 

També, en quant als criteris d’adjudicació, els òrgans de contractació haurien de concretar, en els plecs de contractació, el contingut de les millores que es vagen a valorar, com per exemple el mètode de valoració o de distribució de punts en cadascuna d’elles. Per al grup municipal de Compromís, i així ho reflectix l’informe, l’accés previ a aquesta informació resulta necessari per als licitadors, perquè només d’aquesta manera poden conéixer en igualtat de condicions quines són les millores que poden ofertar, així com saber quines de les millores ofertades seran les millors valorades per l’òrgan de contractació, atorgant-li al procés la necessària transparència i objectivitat.  

 

En altres aspectes de la negociació contractual no s’ha acreditat documentalment que s’efectue la negociació amb les empreses consultades, el que no s’ajustaria a allò disposat en l’article 169 de la Llei de Contractes del Sector Públic. Aquesta manca de transparència afecta també a les publicacions dels contractes que superaren en 2015 els límits establerts en l’article 154.2 d’aquesta llei (contractes de més de 100.000€ o contractes de gestió de serveis públics de més de 5 anys de durada).

 

El portaveu de Compromís per Torrent, Pau Alabajos, ha explicat que la suma dels contractes adjudicats, en la mostra analitzada per l’auditoria, sumen un total de 1.688.291’34€, la qual cosa suposa que si en un percentatge de la contractació han sorgit tots aquestos inconvenients caldria que l’Ajuntament de Torrent dotarà dels mitjans necessaris a la Intervenció Municipal perquè pogueren analitzar-se la totalitat d’aquestos expedients i així avançar cap a un model de fiscalització plena per tal de desterrar el model limitatiu actual. Alabajos ha conclòs explicant que aquesta petició del seu grup, de dotar de més mitjans humans i tècnics a l’área d’Intervenció, no és nova atés que any rere any “venim demanant-ho tant en les esmenes als pressupostos locals com en les al·legacions a la Comptabilitat Municipal”. 

L' Opinió de Torrent
L' OPINIÓ de Torrent • Termes d'úsPolítica de PrivacitatMapa de la web
© 2018 • Tots els drets reservats
Powered by FolioePress