Dimecres, 24 de Abril del 2024

Actualitzada Dimecres, 24 de Abril del 2024 a les 13:37:18 hores

Edició Digital en valencià | Directora: Mamen Casabán Daries | Contacte: 627 604 169 - 687 284 697 Versió impresa
REDACCIÓN
Divendres, 09 de Juny del 2017
SUCCESOS

La jutge Nieves Molina rebutja el recurs de les víctimes del metre

L'associació ha criticat l'arxiu de la recerca de l'accident de metre de 2016, i s'ha reafirmat a continuar la seua lluita perquè s'esclarisca l'esdevingut. La titular del jutjat d'Instrucció 21 de València, Nieves Molina, va rebutjar els recursos presentats per la Fiscalia i les tres acusacions particulars i ha confirmat el sobreseïment de la recerca de l'accident de Metre del passat 3 de Julio de 2006 en el qual van morir 43 viatgers, 19 de Torrent, i altres 47 van resultar ferits. En un acte de 39 pàgines, contra el qual cap recurs davant l'Audiència, el passat 23 de maig la jutgessa va tornar a tancar la recerca. Ara s'ha pronunciat sobre els recursos interposats i rebutja la petició de la Fiscalia de noves diligències pericials sobre aspectes que ja han sigut analitzats i retrau la “falta de rigor”

No es rendeixen i segueixen demanant una obertura de la recerca, a pesar que una vegada més, la jutgessa es reafirma en la seua instrucció de 2006, incidint que no hi ha més causa que la velocitat i com a únic responsable el conductor. Defensa els informes aportats a la causa, i critica que existisca  “debat extra processal”  “generant dubtes”. Des de l'associació ha criticat que la jutgessa es niege al fet que altres qüestions més enllà de la velocitat siguen tingudes en compte en el procés judicial.



L'associació assenyala que els informes del perit Andrés Cortabitarte en els quals es basa la jutgessa es van realitzar al novembre, cinc mesos després de l'accident, amb els trens circulant des del 5 de Julio, “per la qual cosa l'estat de la via no va tenir gens que veure en l'accident ocorregut el 3 de Julio perquè la mateixa nit de l'accident ja l'estaven reparant per a restablir el servei al més prompte possible”. També diuen que Cortabitarte en el seu Informe va assenyalar que l'estat del vagó i frens, no va incidir en l'accident, però al mateix temps reconeix que el tren estava tan summament destruït que el sistema de frenat no es va poder reconstruir. A més, afirmava que la balisa estava programada per a frenar el tren a una velocitat de 80km/h, quan la circulació màxima permesa era de 60km/h, per la qual cosa no s'evitava l'excés de velocitat del tram perillós sinó de la via, la qual cosa per a l'associació de mates del metre és una clara negligència de FGV.



En la mateixa línia, l'associació ha criticat l'Informe realitzat pels tècnics del Invassat (Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball), que assenyala l'obligació del treballador, però no l'obligació de l'empresa, recollida en els articles 14-15 i 16 de la Llei 31/1995 de Prevenció de Riscos Laborals, per a detectar els riscos, com a revers del dret del treballador a treballar en adequades condicions de seguretat i salut.



L'associació també ha qüestionat l'actuació de la jutgessa en acceptar uns informes basats en testimoniatges dels directius als quals s'està investigant, mentre que rebutja les pericials sol·licitades a realitzar per personal titulat del Màster de Prevenció de Riscos Laborals. “La jutgessa Nieves Molina ha donat més rellevància al que va fer el maquinista que al que va fer l'empresa en la gestió de la seguretat. Centrant-se en una única causa”, han repetit.

Comentari Comentar aquesta notícia
Comentar esta noticia

Normes de participació

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa

Normes de Participació

Política de privacitat

Per seguretat guardem la teua IP
3.133.108.241

Encara no hi ha comentaris

Potser també t'interesse...

Amb el teu compte registrat

Escriu el teu correu i t'enviarem un enllaç perquè escrigues una nova contrasenya.